Γενικά η φιλία (όπως και η τέχνη) δεν είναι απαραίτητη, γίνεται απαραίτητη όταν συμβαίνει!



Όταν πριν από αρκετά χρόνια έφτασε στα χέρια μου ο πρώτος τόμος του έργου, ένοιωσα σαν να μου ανατέθηκε η φροντίδα ενός πανέξυπνου νεαρότατου μπουλντόγκ. Όμως αγωνιούσα, επειδή δεν ήξερα αν ο ρυθμός, που κατεύθυνε τη συνείδηση μου μέχρι τότε, ήταν ικανός να το προστατέψει. Και όπως φάνηκε στη συνέχεια, δεν ήταν.Ήταν όμως χαρισματικός ο σκύλος. Μίλαγε όπως σκεφτόμουν,προλάβαινε τις επιθυμίες μου και απαντούσε στις ερωτήσεις μου έτσι κατάφερε σε λίγο καιρό να μου γίνει απαραίτητος. Με τραβούσε πρωί-πρωί από το μανίκι για να σηκωθώ και να εργαστώ.Σπάνια με άφηνε να βγω έξω και ποτέ χωρίς να γρυλίσει «αν δεις καλό χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, γράψε μου» αναγκάζοντας με να αποχωριστώ την παλιά εθνική μου πεποίθηση κατά την οποία, οι μακρινοί στόχοι είναι δολώματα για αφελείς.

Γίναμε πολύ φίλοι. «Γενικά η φιλία(όπως και η τέχνη) δεν είναι απαραίτητη, γίνεται απαραίτητη όταν συμβαίνει.Η φιλία, όμως, είναι και αδιάρρηκτα δεμένη με την απόσυρση της. Δεν εμπίπτει ούτε στο είναι ούτε στο έχω. »
Αυτό τουλάχιστον υποστήριζε ο καλός μου αυτός φίλος, σ’ ένα σημείωμα που μου άφησε,
λίγο πριν τον βαρεθώ και τον ακουμπήσω στο ράφι της βιβλιοθήκης
σαν να μην ήταν ούτε μεγαλοφυΐα ούτε φημισμένος ,
με υστερόγραφο τη φράση
«σχεδόν όλα όσα δεν είναι επιστήμη μόνο να τα διαισθανθεί μπορεί κανείς και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται πάθος και προσοχή. Προσοχή γιατί η διαίσθηση είναι μια κατάσταση πιο παράφορη απ’ την αλήθεια!»


19 σχόλια:

Vassia είπε...

"Προσοχή γιατί η διαίσθηση είναι μια κατάσταση πιο παράφορη απ’ την αλήθεια!» "

Θεωρώ ότι αυτή η φράση αποτελεί μία αλήθεια.

Η διαίσθηση, επειδή ακριβώς δεν οδηγεί πάντα στην αλήθεια.
Και ως συναίσθημα μπορεί να είναι παράφορη.

(λευκές μαργαρίτες)
:-)

NY ANNA είπε...

Προσωπικά, εδώ και χρόνια έχω επιλέξει τη διαίσθηση. Και το ένστικτο. Όπως έλεγα μερικές μέρες πριν σ' έναν φίλο, κάποτε είχα πει να τα βάλω στην άκρη τα αναθεματισμένα (και τυρανικά!) και να ενεργήσω με "λογική και μακρόπνοο σχεδιασμό". Ε, λοιπόν, τα 'κανα μούσκεμα. Εντελώς. Μάζεψα λοιπόν τα βρεμένα μου και επέστρεψα στη διαίσθηση. Και στο ένστικτο. Που σπανίως έκτοτε μ' έχουν προδώσει. Βέβαια, θα μου πεις, ίσως αυτά τα δύο να είναι απλά "προϊόντα" της μακρόχρονης (κοιμώμενης στην "καταπακτή") λογικής, αλλά δεν έχει σημασία. Η διαίσθηση είναι ο δικός μου σκύλος που με τραβά κάθε πρωί από το μανίκι. Τι έχει απογίνει τελικά ο δικός σου σκύλος; Καλημέρες και φιλιά μάγκα...

ΨουΞ είπε...

vassia

...και τι οδηγεί άλλωστε στην αλήθεια η καλύτερα ποια είναι αυτή;Γιατί τουλάχιστον για κάποια θέματα, ας πούμε τα υπαρξιακά για παράδειγμα,από τους περισσότερους αναζητείται!

ναι, ως συναίσθημα μπορεί να γίνει παράφορο..είναι μοναχικό.

καλό βράδυ

ΨουΞ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΨουΞ είπε...

nyanna

Τον σκύλο μου... τον έφαγα! Ηταν ένα αξέχαστο φαγοπότι, έκανα και δηλώσεις του τύπου "λειτούργησε σαν συντονιστής,πολλαπλασιαστής,μετασχηματιστής των δυνατοτήτων μου"
Επειδή όμως κυρίως είμαι άνθρωπος του "θεάτρου" σκεφτόμουν πως θα επωφεληθεί το θέατρο απ' την λογοτεχνία.

...την εμπιστεύομαι την διαίσθηση,
τώρα πάλι, υπήρξε ενδιάμεσα ένα κενό που μ' έκανε να την καταλάβω περισσότερο.καλό βράδυ κούκλα...

vasikos metoxos είπε...

Φιλία, Πάθος, Διαίσθηση, Βάρος. Και στο βάθος η Τέχνη. Σαν υπέρτατος κριτής και αλάθητος στόχος. Μετά επιστήμης παράφορα συντονισμένοι, Ψουξ...

squarelogic είπε...

Το υστερόγραφό σου έγραψε πάλι!
Που τα βρισκεις,ρε Ψουξ!!!

Επειδή θέλει σκέψη,θα επανέλθω όταν θα έχω κατι έξυπνο να πω επ'αυτου...

-))

ΨουΞ είπε...

Ας παραμείνουμε έτσι! βασικέ μέτοχε- αδιάφοροι στις ανερμάτιστες παρεμβολές της καθημερινότητας ...

ΨουΞ είπε...

squarelogic

φίλε μου, στην περίπτωση μας νομίζω ταιριάζει το "ουδέν εξυπνότερο της επικοινωνίας"!

καλημέρα

squarelogic είπε...

Λοιπον,μετα ώριμη σκέψη,η διαίσθηση για να είναι εύστοχη (και να ξεφεύγει από την άλογη πρόληψη)απαιτεί πραγματι παθιασμένη προσοχή,όχι όμως με την εννοια της γεμάτης ένταση προσήλωσης,αλλά με την εννοια της ικανοτητας να βγαίνει κανένας απ τον εαυτό του ώστε να μπορεί να συντονιστεί στις "δονήσεις" των άλλων ή των γεγονότων...

Η δεκτικότητα απαιτεί ανοιχτό μυαλό,ευαίσθητες κεραίες και για να γινει αυτο χρειαζεται να ξεχασουμε τον εαυτό μας,τα "θέλω" μας,τους αφορισμούς και τις βεβαιότητες μας.
Οχι οτι πιο εύκολο,ε?...

ΨουΞ είπε...

Όχι δεν είναι καθόλου εύκολο,μάλιστα για μερικούς είναι ακατόρθωτο.Επειδή
η άσκηση και οι συνθήκες βελτιστοποιούν την προδιάθεση,αλλά δεν μπορούν να την δημιουργήσουν.

Η ικανότητα να βγαίνει κανείς από τον εαυτό του όμως είναι "γενικά" απαραίτητη!
(αλλιώς ζει στην κοσμάρα του)

Καλημέρα squarelogic

ο αλλος είπε...

Αγαπητέ Ψουξ, χαίρομαι που σε ανακαλύπτω.Μπήκες στα προετινόμενα.
Λοιπόν η φιλία, όπως και η ωριμότητα είναι πράγματα που εκτιμάς , μόνο εφ όσον τα αποκτήσεις. Και νομίζω πως όταν φεύγουν υπογράφουν με ένα λάθος

MenieK είπε...

τίποτα δεν είναι απαραίτητο, παρά μόνο όταν συμβαίνει...

Vassia είπε...

Ψουξ... :-)

Τα συναισθήματα, όπως και να τα δει κάποιος, είναι μοναχικά.
Απλά κάποιες φορές "μοιράζονται" κι αυτό τα κάνει ακόμη πιο παράφορα.

LocusPublicus είπε...

Χωρίς πάθος και ενδιαφέρον τίποτε δεν γίνεται κατανοητό. Αυτό καταλαβαίνω απο το πόστ σου φίλε Ψούξ. Οπως πάντα, με "δυσκολεύεις". Αλλα μ' αρέσει:)

ΨουΞ είπε...

@ο αλλος
σε ευχαριστώ πολύ.Με χαροποιεί η επίσκεψη σου.Σκεφτόμουν να κάνω το ίδιο αφ' ότου διάβασα τα σχόλια σου στο τελευταίο ποστ του φίλου locus.Πράγμα που θα γίνει αργότερα σήμερα.

Μου αρέσει πολύ η πρόταση "Και νομίζω πως όταν φεύγουν υπογράφουν με ένα λάθος"
ανεξάρτητα από το νόημα της που με βρίσκει "σχετικά" σύμφωνο γιατί καμιά φορά απλά αλλάζουν οι άνθρωποι στην πορεία.

Να είσαι καλά!

ΨουΞ είπε...

@meniek

Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα μόλις
διάβασα το σχόλιο σου ήταν
"εκτός απο την πείνα και την δίαιτα"!

Μετά χάρηκα που ήρθες μέχρι εδώ γιατί μου αρέσει το blog σου και το επισκέπτομαι συχνά.

Καλό βράδυ.

ΨουΞ είπε...

vassia

"Δεν έχω να προσθέσω ή να αφαιρέσω τι!"

Καληνύχτα Μαργαρίτα..:-)

ΨουΞ είπε...

locuspublicus

Τα συμπεράσματα σου όμως,
ανεξάρτητα απ' τις "δυσκολίες" που αντιμετωπίζεις στην διαδικασία της εξαγωγής τους,
είναι Ακριβή! και Ουσιαστικά:)